cem yılmaz

cem yılmaz

Tümünü Göster [16]

1081 #1  #1081
türkiye'de komedi dünyasının allah'ı dersek abartmış olmayız herhalde.(youtube: brr9bxhqy4w)
(1)



10901 #2  #10901
eleştiri yapacağı zaman bile suya sabuna dokunmuyor, adeta kaçak güreşiyor:

https://twitter.com/CMYLMZ/...

"adam ille de politik olmak zorunda mı canım? onun tarzı böyle" derseniz hak veririm tabii ama o zaman "mizah" ile "şakalar komiklikler" ayrımından bahsetmek gerekir.

zaten benim gibi düşünenlere sitem etmiş:

https://twitter.com/CMYLMZ/...
(0)



12936 #3  #12936
son gösterisiyle beraber inişe geçen komedyen.
(0)



12998 #4  #12998
türkiye'de yok olmak üzere olan " komedi " sanatının bizim jenerasyonumuzda sanatını en muhteşem icra eden adamdır.

bayağı da komiktir, arada iniş çıkış grafiği vardır elbet ama doğaldır, inişleri zirvede olduğu gerçeğini değiştirmez.
25318 #5  #25318
the water diviner filminde rol alacak olan türk aktör/komedyen. muhteşem ingilizcesini sergileyişini görecek olmak şahsım için ayrı bir mutluluk kaynağıdır.
(0)



25338 #6  #25338
stand-upçı..

politik mizah yapmıyor diye zaman zaman eleştirilse de, kusursuz derecede yetenekli bir adam.

stand-up , zor bir mizah dalıdır. kendi başınıza yaklaşık 2 saat boyunca birşey anlatıyorsunuz, komik birşeyler anlatacağınız vaadiyle, sizi izlemeye gelmiş insanlara espriler, şakalar yapıyorsunuz. işte burada, tempo çok önemli. zira, başarısız örneklerinde gördüğümüz gibi, 2-3 dakika temponuz düşerse, izleyici çok çabuk sıkılıyor. sürekli dinamik olmalısınız, kendinizi tekrarlamamalısınız, esprileriniz her kesime hitap etmeli, unutmamalısınız, diliniz sürçmemeli, atlamamalısınız. nice koçyiğitler heba oldu bu yolda. işte cem yılmaz faktörü burada devreye giriyor. işini çok ciddiye aldığını anlamak zor değil..

üç tane ayrı şovunu canlı izlemiş biri olarak bu işi bu ülkede en iyi yapan adamdır, hatta açık ara en iyi adamdır..
(0)



25344 #7  #25344
türkiye standartlarını çok iyi derecede bilen stand-up'çı. türk insanı siyasi ve politik göndermelere karşı alerji sahibidir. gencecik insanlar bile dede gibi düşünüp, anti politik çizgide ilerlerler. özal nesli gençliği olarak da spesifize edilen bu gençlik, alter sözlük'te bile gezi anması olayına karşı ses çıkarıp memnuniyetsizliklerini belli etmiştir. yani o derece siyasi eylemlere karşı bir alerjik duruş söz konusudur ki, gencecik insanlar dahi, dedelerden, nenelerden daha apolitik bir sistem beklentisi içerisindedir.

şimdi soruyorum, alter sözlük'ün bile siyasi bir duruş sergilemesine gıcık olan bir genç kitle mevcutken, cem yılmaz'ın politik duruş içerisine girmesine kim nasıl tahammül edebilir? elbette birilerinin hoşuna gidecektir, ancak diğer kitleler bu konuda tepki gösterecek, o kişiyi hedef alan kampanyalar düzenleyecektir. dede gibi düşünen, siyasete alerji duyan özal gençliği, henüz politik mizaha ve düşünce açıklamalarına hazır değildir. bu bakımdan cem yılmaz'ın yaptığı doğrudur.
(0)



26034 #8  #26034
türkiye'ye espri yapma zorunluluğu gibi kötü bir alışkanlık kazandırmış şahıs. herkes kendisini komik sanıyor şimdilerde
(0)



60502 #9  #60502
kariyeri boyunca iyi para kazanmış ve de kazanmakta olan kişi. istese kazandığı paralarla ülkeyi terk edip hayatını batıda pekala ki sürdürebilecekken ya da suya sabuna dokunmayıp ekmeğine bakabilecekken muktedirlerin haksızlıklarına karşı sesini yükseltiyor. sırf bu yüzden takdir edilmesi gerektiğini düşünüyorum.
(0)



60516 #10  #60516
türkiye'nin en zeki adamlarından bir tanesi
(0)



60520 #11  #60520
türkiye'nin en iyi komedyeni.
(0)



64802 #12  #64802
fazla abartılan komedyen.

bu adamın esprileri zeka kıpırtısı filan değil; ülkemizin sahip olduğu ortalama zekanın aynasıdır. basit söylemler, argo vurgulamalar vs.

ata demirer, yılmaz erdoğan, atalay demirci gibi komedyen geçinen zaman öldürücülere kaldık. gerçek mizah levent kırca' daydı. kemal sunal' dı gerçek sanat.

mizah, sadece, keyifli zaman geçirtmek için yapılmaz. toplumu aydınlatma ve birtakım olguları zihinlere yerleştirme görevleri de vardır.
bunu son dönemler de kemal sunal ve levent kırca başarı ile uyguladı. daha eski ise nasrettin hoca diyebiliriz.

şimdiki yazarları eskilerle karşılaştırmak hata diyen arkadaşlara şimdiden şunu sormak istiyorum: geçmişin birikimi ile daha da gelişmesi beklenen sanat ve sanatçıları; ama onlar efsaneydi gibi safsatalarla daha ne kadar geçiştirebiliriz ?
(0)



64830 #13  #64830
hep kendi gibi oldu, başkasına benzemedi hiç bozmadı kendini. yaptığı da söylediği de aynıydı. ancak ne oldu da bu kadar indirebildik bu adamı çıkarttığımız yerden veya biz mi onun mizah seviyesine çıktık, anlamak gerçekten zor. hala daha bence türkiyenin en komik insanıdır.
(0)



71653 #14  #71653
aynı ben*, ama benim işim iyi bulaşmıyorum öyle şeylere *.
(0)



80313 #15  #80313
eskisi kadar komik bulunmamasının iki sebebi vardır.

birincisi imaj yönetimi motivasyonumuz
insanlar sosyal medyada ya da gerçek hayatta birşeyler paylaşırken kategorik olarak ben-merkezli ve başkası-merkezli motivasyonlarla davranırlar.
mesela sosyal medyada komik birşeyler paylaşalım. bir taraftan altruism yaparız. “ben güldüm eğlendim, siz de gülün eğlenin istiyorum”

öbür taraftan da şu boyut vardır. equity theory (js adams, 1965) der ki insanlar sosyal değiş tokuşlarının adaletli olmasını isterler. örneğimize geri dönersek “ben komik bir video paylaştım, siz de benle komik videolar paylaşın”.

artı “başkalarının nazarında eğlenceli birisi olarak görülmek” arzusu vardır. “ne tüketiyorsan o’sun” dinamiğinin bir türevi de “ne paylaşıyorsan o’sun”.
cem yılmaz’ı beğenmeyen insanlar aslında bir taraftan şu mesajı vermek istiyor. “ben o kadar komiğim ya da komedi standartlarım o kadar yüksek ki cem yılmaz beni kesmiyor”. keza aynı motivasyonu beğenenler için de söyleyebiliriz.

gelelim ikinci kısmına. bunun da temel sebebi cem yılmaz’ın “şaka mekaniği”ni uzatması. bu twitter/vine çağında bazı insanları sarmayan birşey. aslında bir yerde ironik biçimde recep ivedik tarzı şeyler istiyoruz. buradan kasıt osurdu sıçtı değil, şaka mekaniğinin kısa olması.

peki nedir şaka mekaniği..
şaka mekaniği kabaca şu..önce ilgi çekici bir konteksle hikayeyle seyirciyi bir yerlere çekersin, bir beklenti yaratırsın, sonra da o beklentiyi alt üst edersin.

misal meşhur “faşo ağa”
önce kibar feyzo’yu duvara yazı yazarken görürüz. dikkatimizi çeker çünkü köyde duvara yazı yazılmaz, bu şehirde olur.
sonra maho ağa sorar “la faşo nedir?”

şimdi burada kibar feyzo faşiştin ansiklopedik tanımını yapsa komik olur mu, olmaz?
kibar feyzo kendisinin de tam bilmediğini mimikleriyle belli ederek “böyle ibne gibi puşt gibi birşey” der ve güleriz.

niye güleriz?
görünen tarafı bu yanıtı beklemiyorduk. filmi ilk defa izleyen kahkaha attı.
görünmeyen tarafı da şu..kibar feyzo “faşo”yu nerede öğrendi? şehirde para karşılığı duvar silerken, sendikalı işçilere ya da kendi tabiriyle “şehirdeki marabalara” çay getirirken. sosyalist bir damarı var, ağayı devirmek istiyor ama işin teorik kısmında değil, faşistin kötü birşey olduğunu biliyor o kadar. faşistin ne olduğunu biz bildiğimiz için filmi daha önce 30 kere izlemiş bile olsa komik geliyor ve kendimizi iyi hissediyor ve gülümsüyoruz ama kahkaha atmıyoruz.

cem yılmaz gerek gösterilerinde gerek filmlerinde bu şaka mekaniğini giderek uzatıyor. g.o.r.a’nın bazılarınca daha çok sevilmesinin sebebi de bir yerde bu..şaka mekaniği kısa. “ateş hava su tahta”..tahta komik çünkü beklemiyorduk. espriyi 140 karaktere, 30 saniyeye sığdırdık. ama ikinci defa izlerken güler miyiz, şüpheliyim.
(0)



80322 #16  #80322
filmlerinin giderek kabak tadı vermesi ve espirilerinin eskisi kadar komik olmaması. ama yinede cem yılmaz bir efsanedir.
alternatif olarak tahsin hasoğlu öneririm.
(0)



Tümünü Göster [16]

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

fethiye escort dikmen uydu elektronik
Son Yapılan Yorumlar: