cem yılmaz

cem yılmaz (Son 30 Gün)

Tümünü Göster [16]

80313 #15  #80313
eskisi kadar komik bulunmamasının iki sebebi vardır.

birincisi imaj yönetimi motivasyonumuz
insanlar sosyal medyada ya da gerçek hayatta birşeyler paylaşırken kategorik olarak ben-merkezli ve başkası-merkezli motivasyonlarla davranırlar.
mesela sosyal medyada komik birşeyler paylaşalım. bir taraftan altruism yaparız. “ben güldüm eğlendim, siz de gülün eğlenin istiyorum”

öbür taraftan da şu boyut vardır. equity theory (js adams, 1965) der ki insanlar sosyal değiş tokuşlarının adaletli olmasını isterler. örneğimize geri dönersek “ben komik bir video paylaştım, siz de benle komik videolar paylaşın”.

artı “başkalarının nazarında eğlenceli birisi olarak görülmek” arzusu vardır. “ne tüketiyorsan o’sun” dinamiğinin bir türevi de “ne paylaşıyorsan o’sun”.
cem yılmaz’ı beğenmeyen insanlar aslında bir taraftan şu mesajı vermek istiyor. “ben o kadar komiğim ya da komedi standartlarım o kadar yüksek ki cem yılmaz beni kesmiyor”. keza aynı motivasyonu beğenenler için de söyleyebiliriz.

gelelim ikinci kısmına. bunun da temel sebebi cem yılmaz’ın “şaka mekaniği”ni uzatması. bu twitter/vine çağında bazı insanları sarmayan birşey. aslında bir yerde ironik biçimde recep ivedik tarzı şeyler istiyoruz. buradan kasıt osurdu sıçtı değil, şaka mekaniğinin kısa olması.

peki nedir şaka mekaniği..
şaka mekaniği kabaca şu..önce ilgi çekici bir konteksle hikayeyle seyirciyi bir yerlere çekersin, bir beklenti yaratırsın, sonra da o beklentiyi alt üst edersin.

misal meşhur “faşo ağa”
önce kibar feyzo’yu duvara yazı yazarken görürüz. dikkatimizi çeker çünkü köyde duvara yazı yazılmaz, bu şehirde olur.
sonra maho ağa sorar “la faşo nedir?”

şimdi burada kibar feyzo faşiştin ansiklopedik tanımını yapsa komik olur mu, olmaz?
kibar feyzo kendisinin de tam bilmediğini mimikleriyle belli ederek “böyle ibne gibi puşt gibi birşey” der ve güleriz.

niye güleriz?
görünen tarafı bu yanıtı beklemiyorduk. filmi ilk defa izleyen kahkaha attı.
görünmeyen tarafı da şu..kibar feyzo “faşo”yu nerede öğrendi? şehirde para karşılığı duvar silerken, sendikalı işçilere ya da kendi tabiriyle “şehirdeki marabalara” çay getirirken. sosyalist bir damarı var, ağayı devirmek istiyor ama işin teorik kısmında değil, faşistin kötü birşey olduğunu biliyor o kadar. faşistin ne olduğunu biz bildiğimiz için filmi daha önce 30 kere izlemiş bile olsa komik geliyor ve kendimizi iyi hissediyor ve gülümsüyoruz ama kahkaha atmıyoruz.

cem yılmaz gerek gösterilerinde gerek filmlerinde bu şaka mekaniğini giderek uzatıyor. g.o.r.a’nın bazılarınca daha çok sevilmesinin sebebi de bir yerde bu..şaka mekaniği kısa. “ateş hava su tahta”..tahta komik çünkü beklemiyorduk. espriyi 140 karaktere, 30 saniyeye sığdırdık. ama ikinci defa izlerken güler miyiz, şüpheliyim.
(0)



80322 #16  #80322
filmlerinin giderek kabak tadı vermesi ve espirilerinin eskisi kadar komik olmaması. ama yinede cem yılmaz bir efsanedir.
alternatif olarak tahsin hasoğlu öneririm.
(0)



Tümünü Göster [16]

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

bursa escort fethiye escort kuşadası escort sinema izle dikmen uydu elektronik
Son Yapılan Yorumlar: