izmir

izmir

Tümünü Göster [28]

2839 #1  #2839
izmir denince aklıma hep midye geliyor, lakin bir türlü izmir' de yemek nasip olmadı.
(0)



4912 #2  #4912
laikçilerin insan bıçaklaması çok nadir olduğundan bu şehrin son halinden rahatsız olanların şehrin neden bozulduğu konusu biraz daha açmalarını istiyorum, bir şehrin nasıl ırzına geçilir; tabi ki şehrin sakinlerinin tepkisizliğinden, ırzına geçenlere kucak açmasından. ırkçılık yapmıyorum olanı söylüyorum şehrine sahip çıkmazsan, ucuz iş gücü diye önüne gelene iş verirsen, şehrin bozulmaya başladığında tepkisiz kalırsan sonuç ırzına geçilmiş bir şehirdir. üstelik bu sadece izmir'e olmadı türkiye'nin tüm güzel şehirlerine oldu.

tanım: insanlarının çok rahat olduğu bir şehir.
(0)



9230 #3  #9230
son 10 yılda bir arpa boyu yol alamamış, eşeği aday yapsam seçilir mantığıyla yobazlığın bir başka boyutunun boy gösterdiği şehir. bakımsız güzel kız.
(0)



9394 #4  #9394
herkesin sevinç pastanesi'nin önünde buluştuğu şehir. yorumlara bakınca biraz garipsedim açıkçası, izmir'de hatırı sayılır bir zaman geçirdim, insanların durduk yere birbirlerine günaydın dedikleri başka bir yer bilmiyorum. bu şehirde sokaklarda alkol almak serbesttir. kızlı erkekli guruplar alsancak sahil de oturur bira içer, muhabbet eder. şimdi bazılarınız çıkıp diyecek ki, "zaten serbest". bok serbest, gel izmite bi yerde alkol al bakalım karakola götürülmen kaç dakika sürüyor. sahilde oturan kızların yanına gidip oturabilir miyim dediğinizde asla olumsuz cevap almazsınız. oturursunuz muhabbet edersiniz. kızlar pek kasıntı değildir. ama ne yapacakları belli olmaz o da ayrı bir mesele. kızları gerçekten güzeldir ama gidince ortalarda mankenler dolaşıyor sanmayın, sadece kızlar biraz ortalamanın üzerinde. yani bir bağdat caddesi bir bebek'te kızlar ne kadar güzelse o kadar güzeller. bir de çeşme diye bir gerçek var ki gidilesi görülesi yer. yazın hafta sonu geldi mi bütün izmir oraya akar. gece kulüpleri izmirin en taş kızlarıyla dolar taşar. tabi şimdi benim gidip bulunduğum yerlerden kaynaklı böyle bir gözlem yapmış olmam da mümkündür. benim sürekli olduğum yerler alsancak , bostanlı , mavi şehir, çeşme. yani buca'da , aliağa da durum nedir bilemem. ama merkezden bildirdim. durum budur.
(0)



13411 #5  #13411
15 sene milim ilerleme göstermemiş memleketim. benim gibi yön özürlü biri için çok iyi tabi değişen bir şeylerin olmaması. hiç şikayetçi değilim.

vaktiyle demokrat parti'nin kalesiydi, ikinci büyük şehirdi.
(0)



16526 #6  #16526
(alıntı)
türkiye’den sıkıldığım zaman izmir’e giderim ben.

simite gevrek deriz biz...
...
çekirdeğe çiğdem.

kordon elektrik aleti değildir.

kumru da kuş değildir bizim için...

yengen’i yeriz.

sen sigorta dersin...

biz asfalya deriz.

uzatmayız...

gidiyom geliyom deriz.

domates dediğin, domat işte.

evimiz isterse 800 metrekare olsun, balkonda otururuz. hıdrellez filan gibi mazeretler uydurur, sabaha kadar sokaklarda içeriz. bi oturuşta 60’ar 80’er midye yeriz, istifno severiz, cibez’e bayılırız; gece 3-4 gibi boyoz’a dalmazsak, kan şekerimiz düşer! boş lafa karnımız toktur bu arada, tırışkadan teyyare gibi atasözlerimiz vardır...

*

paraşüt kulesinden atlamayana kız vermezler; kızlarımızı da tavlayamazsın ha... canı çekerse, o seni tavlar! liseye giden kızının erkek arkadaşının olması kasmaz babaları; kendilerinin de kız arkadaşı vardı lisede... bak iddia ediyorum, okey şampiyonası düzenlense, izmirli kadınlar alır kupayı... erkekleriyle kahveye giderler çünkü... şaşırdın di mi? al buna da şaşır, nargile içerler... askılı giyerler, şortla gezerler, öküz gibi bakarsan, bi çakar, bi de duvardan yersin... bir gül takıp da saçlarına, çıktı mı deprem sanırdın kantosuna, karantinalı despina’yız... sensin varoş! biz tenekeli mahallede bile el ele gezeriz.

*

erkeklerimiz de fena değildir hani... detaya girmeyeyim, ayhan ışık, metin oktay, mustafa denizli mesela, bi fikir verir sana... ertuğrul özkök’ün kırdığı cevizleri okuyoruz; eşi kafasına ütü atmış... ayıptır söylemesi, mahsun kırmızıgül’le alişan’ı ayırt edemeyiz biz.
*

gülümseriz.

*

enginarın başkentidir; izmirlidir incir. kazandibi hemşehri... 78 çeşit köftemiz olduğu için, mcdonald’s’ın bunalıma girdiği tek şehirdir... zeytinyağı severiz, dünyanın en boktan durumuna bile düşsek, zeytinyağı gibi üste çıkmayı daha çok severiz... sana ne birader, keyfimizin káhyasıyız, yazlıklara gitmek için 8 şeritli otoyol yaptık; güzelbahçe, seferihisar, urla, karaburun, çeşme, öbür tarafta dikili, foça, çipurayız... pak bahadur’u özleriz... durup dururken faytona bineriz, bi yere gitmeyiz aslında, öööle turlarız... hava güzel, daralırız, okulu ekeriz. mezun olduktan sonra öğretmeniyle kadeh tokuşturmayan öğrenciyi zor bulursun izmir’de.

*

siz sembol diyorsunuz ama, saat kaç diye saat kulesi’ne bakanı bulamazsın, altında buluşanlar bile zahmet edip kafasını kaldırmaz, birbirine sorar saati! rahatızdır... çocukları kemeraltı’da kaybederiz, alışverişe devam ederiz, esnaftan biri bulup getirir, çıkışta kemeraltı karakolundan alırız... ağlayıp zırlamak bi yana, çoğu dondurmayı bitirmediği için ayrılmak istemez karakoldan, iyi mi... aceleye gelemeyiz! bir sene önceden duyurmaya başla, de ki, 22 ağustos saat 20’de tiyatro başlıyor... 20.30’da geliriz... sanatçılar da izmirli ise, tiyatro zaten 21’de filan başlar... uçak 6 saat rötar yapsın, istifimizi bozmayız, bizim için ekstra bira içme vesilesidir bu... kuyruk olmaz, çünkü kuyruk varsa, izmirli sıkılır, gider. pratiktir... 201 sokağı bulduysan, yanındaki 202’dir. tek tek isim vermeye üşeniriz.

*

35’imiz var.

35/5 da var.

34 plaka gördük mü, kapışırız... arkadan sirenleriyle isterse cumhurbaşkanı gelsin, bana mı sordu, tarladan gitsin, makam arabasına yol vermeyiz.

*

özetle, arızayız!

*

erkek çocuklarına en çok "efe" adı konulan şehirdir orası... zeybek duyduğumuzda, içimiz cız eder, kalkar oynarız. hasan tahsin orada, kubilay orada, latife hanım orada, zübeyde hanım bize emanet, bize... mustafa kemal'de, ağlar kadınlarımız... sokak sokak, bulvar bulvar, milli mücadele müzesidir... istanbul’da ki gibi birinci ahmet çeşmesi falan yoktur orada... ankara’da ki gibi cinnah caddesi, arjantin caddesi de bulamazsın pek... recep tayyip erdoğan kavşağını teklif etmez hiç kimse!!!

*ah be özlenir, hem de çok özlenir izmir....

(alıntı)
(0)



17972 #7  #17972
hiç bir özelliği, güzelliği olmayan, deniz kenarı olan milyon tane şehirden biri sadece. ancak izmirliler o kadar fazla bahsederler ki bir şey sanırsınız.
(0)



23098 #8  #23098
klasik chp abartmasi maalesef. bir de kk ornek alin demisti izmir belediyesini. uzulme utanma karisik bir seydi yasadigim. ak parti'nin yuzde 36 oy alabilmesini baska sekilde aciklayamam(cok basarisiz belediyecilik) .

ama sakin sehirdir, dilediginiz gibi yasarsiniz. tam anlamiyla ozgurlukcu degilse de liberal bir havasi vardir.
(0)



34771 #9  #34771
yaz aylarının çoğu bölümü leş gibi yanan şehir. kordonda bira içmesi güzeldir. tabii zamanın paran ve dostların varsa. bunlardan biri eksik olunca sıkılırsın şehirde.
(0)



34779 #10  #34779
gavur diye tabir edilen yaşamak istediğim şehir.
(0)



39220 #12  #39220
orta halli gelir sahibi, memurluk, hizmet, şatışta veya üretim sektörü dışında bir çalışan iseniz, hele de izmir merkeze yakın bir yerde yaşıyorsanız ömür geçer bu şehirde. tabii bir de petkim-socar-tüpraş'tan birinde çalışıyorsanız.

amaaaaa.

aması var, zira tutar da bana iyi maaşlı üretim sektöründe çalışılacak bir iş var mı derseniz, yok anam. ha hiç mi yok? olanların ya maaşı az, ya da ne idüğü belli değil. sanayi anlamında bursa ve hemen dibindeki manisadan bile az gelişmiştir, hiç bir kariyer imkanı vermez, vaat bile etmez. kendinizi kapana kısılmış gibi hissedersiniz.

"osb'si yok mu ya la" diye soranlara selam olsun. çelik konstrüksiyon imalat atölyeleri ve market depolarının bir arada olduğu ulukent sanayi, bir de çiğli de atatürk osb var. atatürk osb nispeten iyidir, ama sunduğu imkanlar kısıtlıdır. sizi manisada çalışıp izmirde oturmaya zorlar. 

"manisa izmire uzak değil yea" diyenler, bi selam da size. bornova'da veya hadi zorladın karşıyakada oturuyorsan değil. ve ne yazık ki izmirdeki her 5 kişiden 4'ü buralarda oturmuyor anacım.

insanı da bi tuhaftır, kimse kızmasın. bariz istisnalar hariç; izmir'de tanıdığım yamuk adamların hepsi izmirli iken, düzgün insanların hemen hepsi izmir dışından gelmiş/göçmüş insanlardı. bana mı denk geldi bilmiyorum orasını. ve fakat ben sevemedim.

insanlar çok rahat, ve niyedir bilinmez çalışmayı sevmiyor, sevenlerse çıldırmış. arası yok.

kızları konusuna hiç girmiyorum. soyumuz olur da kurursa, da izmirden türeyip üreyelim. güzel insanlar. güzeller. valla. oradaki ex-sevgilim'i de yad edeyim buradan. okur mu ki acaba lan... bitmeyeydi keşki :/
(0)



42999 #13  #42999
izmir 5450566db324c.jpg
metroda binen yolcuların inen yolculara öncelik tanımadığı*, 'tırnak içerisinde', çağdaş şehir.

ama anadolu kentlerinde olduğu gibi kızların götlerine gözleriyle kitlenen insanlara pek rastlanmaz. rastlarsanız bilin ki izmirli değil dışarıdan gelmiştir.

(bkz: kişi kendinden bilir işi )
(bkz: smile was here )
(0)



51120 #14  #51120
simide gevrek demekle övünenlerin yaşadığı şehir.

çok acayip!
(0)



51144 #15  #51144
gitmek istediğim merak ettiğim şehir.umarım oradan okul kazanır giderim.
(0)



51161 #16  #51161
geliyom, gidiyom, yapıyom, ediyom diye türkçeden irite olabilecek seviyede konuşulan aksanın bulunduğu il. bununla beraber gereksiz bir şekilde biz ege'liyiz tripleri de vardır. üstüne üstelik her şeye çiğdem derler. örnek vermek gerekirse pantolonumu indirip bu ne desem çiğdem diyecekler.
(0)



54432 #17  #54432
yillarca izmir, boyoz, gevrek, dari, cigdem diye diye izmirli olmayanlari izmirden sogutan insanlarla dolu bir sehirdir. ki ne var zaten. hemen her sehrin kendine ozel tatlari yok mu sanki. ızmiri de hos gorun iste.
guzel sehrimdir.
(0)



59355 #18  #59355
selanik'in ikizi olmasından dolayı olsa gerek atamın çok sevdiği şehir.
(0)



59370 #19  #59370
ankara'da doğmuş,istanbul'da yaşayan biri olarak işimi ayarlayıp,ömrünün sonuna kadar yaşamayı düşünüyorum.varsın belediyesi,altyapısı,zartı zurtu zor durumda olsun.içinde güzel,iyi insanlar yaşıyor ya o yeter.
(0)



59374 #20  #59374
hakkında yazılanları gördükçe "acaba ben nerede yaşıyorum" diye düşündürten şehir. tamam denizi var kordon çok güzel ama o kadar. bundan fazlası yok. insanları da über uzaylı iyi değiller bildiğin türk insanı. çoğunluk göçmen olduğu için aynı muameleyi göçmenlerin yoğun yaşadığı trakya'da ve bursa gibi yerlerde de görebiliriz. kentsel bölgesinin dörtte üçünden fazlası varoş gecekondu semtleri oluşturduğu için bence kesinlikle kadıköy ya da çankaya gibi insanların geniş geniş, ferah ferah yaşadığı yerlerle mukayese edilemez. benim gözlemlerime göre bu iki ilçenin insanları izmir'den daha medeni.

özetle, güzel ama balon bir şehir. insanlar çok abartıyor. en anlam veremediğim şey de adam karabağlarda sevgican düğün salonunun arka sokağında oturuyor, "izmir yaşayan şehir yeaa" diye başlayıp ankara'ya istanbul'a bok atıyor. izmir ankara'nın anca bokunu yer. sincan ve etimesgut gibi ankara'nın çöküntü alanları bile karşıyaka'dan, bornova'dan daha düzenli derli toplu. 500 bin liraya narlıdere'den üç artı bir 100 metrekare daire alıp tek şeritli ara sokaklarda insanlar üst üste yaşayacaksın sonra neymiş "insanları çok güzelmiş". hadi ordan.

bu arada izmir aktarmayı çok sevdi değil mi?
(4)



Tümünü Göster [28]

Bu başlığa bir şeyler girmek için üye olabilirsiniz.

betexper tesettür elbise fethiye escort kuşadası escort malatya escort
Son Yapılan Yorumlar: